အလုပ္သမားေရးရာ အျငင္းပြားမႈေျဖရွင္းေရးဥပေဒ
အလုပ္သမားေရးရာ အျငင္းပြားမႈေျဖရွင္းေရးဥပေဒ (၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ျပည္ေထာင္စုလွြတ္ေတာ္ ဥပေဒအမွတ္ ၅ ။) ၁၃၇၃ ခုနွစ္၊ တန္ခူးလဆန္း ၆ ရက္ (၂၀၁၂ ခုနွစ္ ၊ မတ္လ ၂၈ ရက္) နိဒါန္း အလုပ္သမားမ်ား၏ အခြင့္အေရးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္လည္းေကာင္း၊ အလုပ္ရွင္နွင့္ အလုပ္သမားမ်ား အျကား ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ျပီး လုပ္ငန္းခြင္ေအးခ်မ္းသာယာေစရန္လည္းေကာင္း၊ အလုပ္ရွင္နွင့္ အလုပ္သမား အျငင္းပြားမႈအား တရားမွ်တစြ ာ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြ က္ေပးျခင္းျဖင့္ ရပိုင္ခြ င့္မ်ားကို မွ်တမွန္ကန္စြာနွင့္ ျမန္ဆန္စြာ ရရွိခံစားနိုင္ေစရန္ လည္းေကာင္း ျပည္ ေထာင္စုလွြတ္ေတာ္သည္ ဤဥပေဒကို ျပ႒ဌာန္းလိုက္သည္။
အခန္း(၁)အမည္နွင့္ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ျပခ်က္
၁။ ဤဥပေဒကို အလုပ္သမားေရးရာ အျငင္းပြားမႈေျဖရွင္းေရးဥပေဒဟု ေခၚတြင္ေစရမည္ ။ ၂။ ဤဥပေဒတြင္ ပါရွိေသာ ေအာက္ပါစကားရပ္မ်ားသည္ ေဖာ္ျပပါအတိုင္းအဓိပၸာယ္သက္ ေရာက္ေစရမည္- (က) အလုပ္သမား ဆိုသည္မွာ ေန့စားအလုပ္သမား၊ ယာယီအလုပ္သမား၊စိုက္ပ်ိုးေရးအလုပ္သမား၊ အိမ္ကူ အလုပ္သမား၊ အစိုးရဝန္ထမ္း၊အလုပ္သင္တို့ အပါအဝင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခု တြင္ျဖစ္ေစ၊ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္း အတြက္ျဖစ္ေစ၊ မိမိ၏ လုပ္အားအေပၚ အားကိုးအားထားျပု လုပ္ကိုင္ေနသူကိုဆိုသည္။ ထို့ျပင္ အျငင္းပြားမႈျဖစ္ပြားေနစဉ္အတြင္း အလုပ္မွ ရပ္စဲခံရသူ သို့မဟုတ္ အလုပ္ထုတ္ခံရသူအလုပ္သမားလည္းပါဝင္သည္ ။ ယင္းစကားရပ္တြင္ တပ္မေတာ္ သား၊ ျမန္မာနိုင္ငံရဲတပ္ဖြဲ့ဝင္ သို့မဟုတ္ တပ္မေတာ္၏ ကြပ္ကဲမႈေအာက္ရွိ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ့အစည္းဝင္တို့ မပါဝင္။ ( ခ ) အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္း ဆိ ုသည္မွာ အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းဥပေဒအရဖြဲ့စည္းေသာ အေျခခံအလုပ္ သမားအဖြဲ့အစည္း၊ ျမို့နယ္အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္း၊ တိုင္းေဒသျကီး သိ ု့မဟုတ္ ျပည္နယ္အလုပ္သမား အဖြဲ့ အစည္း၊ အလုပ္သမားအဖြဲ့ခ်ုပ္နွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အလုပ္သမားေရးရာအဖြဲ့တု ိ့ကို ဆို သည္။ ( ဂ ) အလုပ္ရွင္ ဆိုသည္မွာ လုပ္ငန္းတစ္ခုခုတြင္ အလုပ္အကိုင္ဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္အရ နွစ္ဖက္ သေဘာတူညီေသာ အခေျကးေငြျဖင့္ အလုပ္သမားတစ္ဦးကိုျဖစ္ေစ၊ အမ်ားကိုျဖစ္ေစ ငွားရမ္းလုပ္ကိုင္၍ တိုက္ရိုက္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သြယ္ဝို က္၍ေသာ္လည္းေကာင္း စီမံကြပ္ကဲအုပ္ခ်ုပ္ျပီး အလုပ္သမားအား လုပ္ခေပးရန္၊ အလုပ္ခန့္ထားရန္နွင့္ အလုပ္မွရပ္စဲ ရန္တာဝန္ရွိသူကို ဆိုသည္။ ယင္းစကားရပ္တြင္ အလုပ္ရွင္၏ တရားဝင္စီမံခန့္ခြဲမႈဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္၊ ပုဂၢလိကပိုင္လုပ္ငန္းတြင္ အလုပ္ရွင္ကြယ္လြ န္ပါက ယင္း၏ အေမြဆက္ခံသူနွင့္ အစုရွယ္ယာ တရားဝင္လက္ခံရရွိသူတိ ု့လည္းပါဝင္ သည္။ (ဃ) အလုပ္ရွင္အဖြဲ့အစည္း ဆိုသည္မွ ာ ဤဥပေဒအရျဖစ္ေစ၊ တည္ဆဲ ဥပေဒတစ္ရပ္ရပ္အရျဖစ္ေစ ဖြဲ့စည္းသည့္ အလုပ္ရွင္အဖြဲ့အစည္းကို ဆိုသည္။ ( င ) လုပ္ငန္း ဆိုသည္မွာ ျမန္မာနိုင္ငံအတြင္းရွ ိ နိုင္ငံပိုင္၊ သမဝါယမပိုင္၊ပုဂၢလိကပိုင္ သို့မဟုတ္ ဖက္စပ္ပိုင္ျဖစ္သည္ ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း၊ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္း၊ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္း၊ ေဆာက္လုပ္မႈလုပ္ငန္း၊ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္း၊ စို က္ပ်ိုးေရးလုပ္ငန္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းသို့မဟုတ္ အျခားအသက္ ေမြးဝမ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းတစ္ခုခုကို ဆိ ုသည္။ (စ) မရွိမျဖစ္လိုအပ္သည့္ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ဆိုသည္မွာ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈ ျပတ္ေတာက္ ရပ္ဆိုင္းေစျခင္းျဖင့္ အမ်ားျပည္သူ၏ အသက္၊က်န္းမာေရးနွင့္ လံုျခံုေရးကို ထိခိုက္ေစနိုင္ေသာ ေအာက္ပါ ဝန္ ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းကို ဆိုသည္-
(၁) ေရေပးေဝေရးလုပ္ငန္း၊
(၂) လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားလု ပ္ငန္း၊
(၃) မီးသတ္လုပ္ငန္း၊
(၄) က်န္းမာေရးဝန္ေဆာင္ မႈလုပ္ငန္း၊
(၅) တယ္လီကြန္းဆက္ သြယ္ေရးလုပ္ ငန္း၊
(၆) မရွိမျဖစ္လိုအပ္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈမဟုတ္ေသာ လုပ္ငန္းမွ မရွိမျဖစ္လိုအပ္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းအျဖစ္သို့ ေျပာင္းလဲလာေသာလုပ္ငန္း။
(ဆ) အမ်ားျပည္သူဆိုင္ရာ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ဆိုသည္မွာ ေအာက္ေဖာ္ျပပါလုပ္ငန္းမ်ားကို ဆိုသည္-
(၁) သယ္ယူ ပို့ေဆာင္ေရးလုပ္ ငန္း၊
(၂) ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းနွင့္ ဆိပ္ ကမ္းကုန္ တင္ကုန္ခ်လုပ္ငန္း၊
(၃) စာတု ိက္၊ တဲလက္စ္ သိ ု့မဟုတ္ ဖက္(စ္)လုပ္ငန္း၊
(၄) သတင္းအခ်က္အလက္ နွင့္ ဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာဆိုင္ရာလုပ္ငန္း၊
(၅) အမ်ားျပည္သူတို့အတြက္ ေရနံ သို့မဟုတ္ ေရနံထြက္ပစၥည္း ျဖန့္ ျဖူးသည့္လုပ္ငန္း၊
(၆) အညစ္အေျကးသိမ္းဆည္းေရး သို့မဟုတ္ က်န္းမာသန့္ရွင္းေရးလုပ္ငန္း၊
(၇) အမ်ားျပည္သူတို့အား လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား သို့မဟုတ္ ေလာင္စာစြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္ပို့လွြတ္ ျဖန့္ျဖူးသည့္ လုပ္ငန္း၊
(၈) အမ်ားျပည္သူ ဆိုင္ရာ ေငြေျကးဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း၊
(၉) ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက အမ်ားျပည္သူဆိ ုင္ရာ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းဟု အခါအားေလ်ာ္စြာ သတ္ မွတ္သည့္လုပ္ငန္း။
( ဇ ) အလုပ္ပိတ္ျခင္းဆိုသည္မွာ အလုပ္ရွင္၊ အလုပ္သမားအျငင္းပြားမႈတစ္ခုခုတြင္ ညွိနွိုင္း၍မရနိုင္ သည့္အေျခအေန ၌ အလုပ္ ရွင္က လုပ္ငန္းတစ္ ခုခု၏ အလုပ္လုပ္ေသာေနရာကို ယာယီပိတ္ ျခင္း၊ အလုပ္ကို ေခတၱရပ္ဆိုင္းထားျခင္း သို့မဟုတ္ အလုပ္ခြင္ရွိ အလုပ္သမားမ်ားအား ဆက္လက္အလုပ္လုပ္ခြင့္မျပုျခင္းကို ဆိုသည္။ (ဈ) သပိတ္ေမွာက္ျခင္း ဆိုသည္မွာ အလုပ္ရွင္နွင့္ အလုပ္သမားအျငင္းပြားမႈတစ္ခုခုတြင္ ညွိနွိုင္း၍ မရနိုင္သည့္ အေျခအေန၌ လူမႈေရး သို့မဟုတ္အလုပ္ အကိုင္ဆိုင္ရာကိစၥမ်ားနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ အလုပ္သမားအခ်ို့ကျဖစ္ေစ၊ အားလံုးကျဖစ္ေစဆံုးျဖတ္၍ အလုပ္ရပ္ဆိုင္းျခင္း၊ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရန္ျဖစ္ေစ၊ အလုပ္ဆက္လက္ လုပ္ကိုင္ရန္ျဖစ္ေစ၊ ျငင္းဆန္ျခင္း၊အလုပ္ေနွာင့္ေနွးေစရန္ ျပုလုပ္ျခင္း သို့မဟုတ္ အလုပ္သမားအမ်ားစုသေဘာတူညီမႈျဖင့္ ထုတ္လုပ္မႈ ကိုျဖစ္ေစ၊ ဝန္ေဆာင္မႈကိုျဖစ္ေစ ထိခိုက္က်ဆင္းေစသည့္ စုေပါင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္းကို ဆိုသည္။ ယင္းစကားရပ္တြင္ အလုပ္သမားမ်ား၏ အသက္ သို့ မဟုတ္ က်န္းမာေရးအေပၚရုတ္တရက္ ျပင္းထန္စြာအနၱရာယ္က်ေရာက္မည္ဟု ယုတၱိတန္စြာ ယံုျကည္သည့္အေျကာင္းေျကာင့္ လုပ္ငန္းခြင္မွ ထြက္ခြာသြားနိုင္ေသာ ယင္းတို့၏အခြင့္အေရးကို က်င့္သံုးျခင္းမပါဝင္။ (ည) အလုပ္ခန့္ထားမႈဆိုင္ရာသေဘာတူညီ ခ်က္ ဆိ ုသည္မွာ အလုပ္ခန့္ထားမႈ၊ အလုပ္လုပ္ကိ ုင္မႈနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ အလုပ္ရွင္နွင့္ အလုပ္သမားတို့ နႈတ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ စာျဖင့္ျဖစ္ေစ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားနွင့္အညီ ျပုလုပ္သည့္ သေဘာတူညီ ခ်က္ကို ဆိုသည္။ (ဋ) စုေပါင္းေတာင္းဆိုမႈ ဆိုသည္မွာ အလုပ္ရွင္ သို့မဟုတ္ အလုပ္ရွင္အဖြဲ့အစည္းမ်ားနွင့္ အလုပ္သမား အဖြဲ့အစည္းမ်ားအျကား အလုပ္ လုပ္ကိုင္မႈအေျခအေနနွင့္ စည္းကမ္းခ်က္ မ်ား၊ ယင္းတို့၏ အလုပ္သမား ေရးရာဆက္ဆံ မႈမ်ား သိ ု့မဟုတ္ အျငင္းပြားမႈ မျဖစ္ပြားေစရန္ ကာကြယ္မႈနွင့္ေျဖရွင္းမႈဆိုင္ရာ အေရးယူ မႈမ်ားကို ဆံုးျဖတ္ ေရးအတြက္ ညွိနွိုင္းေဆြးေနြးျပီး စုေပါင္းသေဘာတူညီခ်က္ ခ်မွတ္နိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္သည့္ လုပ္ငန္းစဉ္ကို ဆိုသည္။ (ဌ) စုေပါင္းသေဘာတူညီခ်က္ ဆိုသည္မွာ စုေပါင္းေတာင္းဆိုမႈအရ အလုပ္သမားမ်ား၏ လုပ္ငန္းခြင္နွင့္ အလုပ္လုပ္ကိုင္မႈအေျခအေနမ်ား သတ္မွတ္ျခင္း၊ အလု ပ္ရွင္မ်ားနွ င့္ အလု ပ္သမားမ်ား၊ ယင္းတို ့၏ သက္ဆိ ုင္ရာ အဖြဲ့အစည္းမ်ားအျကားတြင္ ဆက္ဆံမႈဆိုင္ရာ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားသတ္မွတ္ျခင္း၊ အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းမ်ား၏ တရားဝင္ရပ္ တည္မႈကိုအသိအမွတ္ျပုေဆာင္ရြက္ျခင္းနွင့္ အလုပ္သမားမ်ားအေပၚက်ေရာက္နိုင္သည့္ လူမႈ ေရးေဘးဒုကၡမွ ကာကြယ္တားဆီ းမည္ ့ အာမခံခ်က္မ်ားကိုျမွင့္တင္ ျခင္းတို့အပါအဝင္ အလုပ္လုပ္ကို င္မႈဆိုင္ရာ ျပ႒ဌာန္းခ်က္မ်ားနွင့္စပ္ လ်ဉ္း၍ စာျဖင့္ ခ်ုပ္ဆိုသည့္ နွစ္ ဖက္သေဘာတူညီခ်က္ ကို ဆိုသည္။ (ဍ) အျငင္းပြားမႈ ဆိုသည္မွာ အလုပ္သမားတစ္ဦး သို့မဟုတ္ အလုပ္သမားမ်ား၏ အလုပ္ခန့္ထားျခင္း၊ အလုပ္လုပ္ကိုင္ျခင္း၊ အလုပ္ရပ္စဲ ျခင္းတို့နွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပင္စင္၊ လုပ္သက္ဆု၊ လုပ္အားဆု နွင့္ စရိတ္အပါအဝင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္မႈ သို့မဟုတ္ ဝန္ေဆာင္ မႈနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အလုပ္နွင့္ သက္ဆို င္သည့္ ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ား၊လုပ္ငန္ းခြင္အတြင္း မေတာ္တဆထိ ခိုက္ ဒဏ္ရာရရွိမႈမ်ား၊ ေသဆံုးမႈမ်ားသို့မဟုတ္ လုပ္ငန္းခြင္ေျကာင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ ေရာဂါမ်ားအတြက္ေလ်ာ္ေျကးနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလုပ္ သမားမ်ား၏နားရက္၊ ခြင့္ကိစၥအပါအဝင္ အလုပ္သမားေရးရာ အျခားကိစၥတစ္ရပ္ရပ္နွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း အလုပ္ ရွင္တစ္ဦးသို့မဟုတ္ အလုပ္ရွင္မ်ား သို့မဟုတ္ ယင္းတို့အား ကိုယ္စားျပုသည့္ အလုပ္ရွင္ အဖြဲ့အစည္းနွင့္အလုပ္သမားတစ္ဦး သိ ု့မဟုတ္ အလုပ္သမားမ်ား သို့မဟုတ္ ယင္းတို့အား ကိုယ္စားျပုသည့္ အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းတိ ု့အျကား ျဖစ္ပြားေသာ အျငင္းပြားမႈ သို့ မဟုတ္ သေဘာထားကြဲလြဲမႈကို ဆိုသည္။ (ဎ) တစ္ဦးခ်င္းအျငင္းပြားမႈ ဆိုသည္မွာ အလုပ္ရွင္နွင့္ အလုပ္သမားတစ္ဦးသို့မဟုတ္ အလုပ္ သမားမ်ားအျကားတြင္ တည္ဆဲဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ား၊စည္းမ်ဉ္း၊ စည္းကမ္းမ်ားနွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စုေပါင္း သေဘာ တူညီခ်က္နွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလုပ္ခန့္ထားမႈဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္နွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ ေသာ္ လည္းေကာင္း ျဖစ္ပြားေသာ တည္ဆဲ အလုပ္သမားဥပေဒပါ ရပိုင္ ခြင့္ဆိုင္ရာ အျငင္းပြားမႈကိုဆိ ုသည္။ (ဏ) စုေပါင္းအျငင္းပြားမႈ ဆိုသည္မွာ အလုပ္ရွင္တစ္ဦး သို့မဟုတ္ အလုပ္ရွင္မ်ား သို့မဟုတ္ အလုပ္ရွင္ အဖြဲ့အစည္းနွင့္ အလု ပ္သမားအဖြဲ ့အစည္းသို့ မဟုတ္ အလုပ္ သမားအဖြဲ့အစည္းမ်ားအျကားတြင္ လုပ္ငန္းခြင္ အေျခအေနနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းအလုပ္ရွင္အဖြဲ့အစည္း သို့မဟုတ္ အလုပ္သမား အဖြဲ့အစည္းမ်ားအားအသိအမွတ္ျပုမႈနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အဆိုပါ အဖြဲ့အစည္းမ်ားက အသိအမွတ္ ျပုထားေသာ လုပ္ငန္းနွင့္သက္ဆိုင္သည့္ အခြင့္အေရးမ်ားကို က်င့္သံုးမႈနွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလုပ္ရွင္နွင့္အလုပ္သမားအျကား ဆက္ဆံေရးနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ေသာ္လည္းေကာင္းျဖစ္ပြားသည့္ လုပ္ငန္းလည္ပတ္ မႈကို ထိခို က္ေစေသာ သို့ မဟုတ္ လူမႈဘဝေအးခ်မ္းတည္ျငိမ္မႈကို အနၱရာယ္ျဖစ္ေစေသာ အျငင္းပြားမႈကိုဆိုသည္။ ယင္းစကားရပ္တြင္ တည္ဆဲအလုပ္သမား ဥပေဒပါရပိုင္ခြင့္ဆိုင္ရာအျငင္းပြားမႈ သို့မဟုတ္ အက်ိုးစီးပြားဆိုင္ရာ အျငင္းပြားမႈလည္းပါဝင္ သည္။ (တ) ညွိနွိုင္းေရးေကာ္မတီ ဆိုသည္မွာ
ဤဥပေဒအရ ဖြဲ့စည္းေသာ အလုပ္သမားေရးရာ လုပ္ငန္း ညွိနွိုင္းေရး ေကာ္မတီကို ဆိုသည္။ (ထ) ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့ ဆိုသည္ မွာ ဤဥပေဒအရ ဖြဲ့စည္းေသာ အျငင္းပြားမႈ ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့ကို ဆိုသည္။ (ဒ) ခံုသမာဓိအဖြဲ့ ဆိုသည္မွာ ဤဥပေဒအရ ဖြဲ့စည္းေသာ အျငင္းပြားမႈေျဖရွင္းေရးခံ ုသမာဓိအဖြဲ့ကို ဆို သည္။ (ဓ) ခံုသမာဓိေကာင္စီ ဆိုသည္မွာ ဤဥပေဒအရ ဖြဲ့စည္းေသာ အျငင္းပြားမႈေျဖရွင္းေရး ခံုသမာဓိေကာင္စီကို ဆိုသည္။ ( န ) ခံုအဖြဲ့ ဆို သည္မွာ အျငင္းပြားမႈတစ္မႈခ်င္းအလိုက္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွ တ္ရန္ ခံုသမာဓိေကာင္စီက သတ္မွတ္ ခ်က္နွင့္အညီ ဖြဲ့စည္းသည့္ ခံုအဖြဲ့ကို ဆိုသည္။ (ပ) ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ဆိုသည္မွာ အျငင္းပြားမႈနွ င့္စပ္လ်ဉ္း၍ ခံုသမာဓိေကာင္ စီသို့မဟုတ္ ခံုသမာဓိအဖြဲ ့ သို့မဟုတ္ ခံုအဖြဲ့က ခ်မွတ္ေသာဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ဆိုသည္။ ( ဖ ) ဝန္ျကီးဌာန ဆို သည္မွာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အလုပ္သမားဝန္ျကီးဌာနကိုဆိုသည္။ (ဗ) ဝန္ျကီး ဆိ ုသည္မွာ အလုပ္သမားဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္ စုဝန္ျကီးကိုဆိုသည္။
အခန္း(၂)အလုပ္သမားေရးရာလုပ္ငန္းညွိနွိုင္းေရးေကာ္မတီဖြဲ့စည္းျခင္း
၃။ အလုပ္သမား ၃၀ ဦးနွင့္အထက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနေသာ လုပ္ငန္းတစ္ခုခုတြင္စုေပါင္းသေဘာတူညီခ်က္ကို ေဆြးေနြးရရွိနိုင္ရန္ အလုပ္ရွင္သည္ - (က) အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းရွိလွ်င္ စုေပါင္းေတာင္းဆိုမႈ ျပုလုပ္နိုင္ေရးအတြက္ အလုပ္သမားေရးရာ လုပ္ငန္း ညွိနွိုင္းေရး ေကာ္မတီ ကိုေအာက္ပါအတိုင္း ဖြဲ့စည္းရမည္-
(၁) အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းတစ္ခုခ်င္းက အဆိုျပုသည့္ အလုပ္သမားကိုယ္ စားလွယ္နွ စ္ဦးစီ၊
(၂) အလုပ္သမားကိုယ္စားလွယ္ဦးေရနွ င့္ အေရအတြ က္ တူညီသည့္အလုပ္ ရွင္ကိုယ္ စားလွယ္မ်ား။
( ခ ) အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းမရွိလွ်င္ အလုပ္သမားေရးရာ လုပ္ငန္းညွိနွိုင္းေရးေကာ္မတီကို ေအာက္ ပါအတိုင္း ဖြဲ့စည္းရမည္-
(၁) အလုပ္သမားမ်ားက ေရြးခ်ယ္ေပးေသာ အလုပ္သမားကိုယ္စားလွယ္နွစ္ဦး၊
(၂) အလုပ္ရွင္ကိုယ္စားလွယ္ နွစ္ဦး။
၄။ (က) ပုဒ္မ ၃ အရ ဖြဲ့စည္းသည့္ ညွိနွိုင္းေရးေကာ္မတီတြင္ အလုပ္ရွင္ဘက္မွျဖစ္ ေစ၊ အလုပ္သမားဘက္မွျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္စားလွယ္လစ္လပ္ပါကသက္ဆိုင္ရာဘက္မွ လု ိအပ္သလို ျဖည္ ့စြက္ရမည္။ (ခ) ညွိနွိုင္းေရးေကာ္မတီ၏ သက္တမ္းသည္ တစ္နွစ္ျဖစ္သည္။ ၅။ ညွိနွိုင္းေရးေကာ္မတီသည္ အလုပ္ရွင္နွင့္ အလုပ္သမား သို့မဟုတ္ အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းအျကားတြင္ ဆက္ဆံမႈေကာင္းမြန္ေစေရး၊ အလုပ္လုပ္ကိုင္မႈ အေျခအေန၊ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား ေဆြ းေနြးညွိနွိုင္းေရးနွင့္ အလုပ္သမားမ်ား၏ လုပ္ငန္းခြင္ေဘးအနၱရာယ္ကင္းရွင္းေရး၊ က်န္းမာေရး၊ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးနွင့္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ တို းတက္ေရးတို့ကို ျမွင့္တင္ေဆာင္ ရြက္ရမည္။ ၆။ (က) အလုပ္သမား သို့မဟုတ္ အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းဘက္ကျဖစ္ေစ၊ အလုပ္ရွင္ဘက္ကျဖစ္ေစ ゞင္းတို့၏ နစ္နာခ်က္ကို ညွိနွိုင္းေရးေကာ္မတီသို့ကိုယ္တိုင္ သို့မဟုတ္ ကိုယ္စားလွယ္ျဖင့္ ေတာင္းဆိုတိုင္ျကားလာပါက ညွိနွိုင္းေရးေကာ္မတီသည္ ေတာင္းဆိုခ်က္ကို လက္ခံရရွိသည့္ ေန့ရက္မွတရားဝင္ရံုးပိတ္ရက္မ်ားမပါ ငါးရက္အတြင္း ေဆြးေနြးညွိနွိုင္း ေျဖရွင္းရမည္။ (ခ) ညွိနွိုင္းေရးေကာ္မတီသည္ ေဆာင္ရြက္မႈအေျခအေနကို ေျဖရွင္းမႈမွတ္တမ္းေရးသားထားရွိ၍ သက္ဆိုင္ရာ ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့သို့ သတ္မွတ္ခ်က္နွင့္အညီ အစီရင္ခံစာ ေပးပို့ရမည္။ ၇။ အလုပ္သမား ၃၀ ဦး မျပည့္သျဖင့္ ညွိနွိုင္းေရးေကာ္မတီ ဖြဲ့စည္းျခင္းမရွိသည့္လုပ္ငန္းတြင္ နစ္နာခ်က္ကို အလုပ္ရွင္ထံေတာင္းဆိုပါက အလုပ္ရွင္သည္ အလုပ္သမားမ်ား သို့မဟုတ္ ယင္းတို့၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနွင့္ ေတာင္းဆိုခ်က္ကို လက္ခံရရွိသည့္ေန့ရက္မွ တရားဝင္ရံုးပိတ္ရက္မ်ားမပါ ငါးရက္အတြင္း ေဆြးေနြးညွိနွိုင္းေျဖရွင္းျပီး ေျဖရွင္းမႈ မွတ္တမ္း ေရးသားထားရွိ၍ သက္ဆိုင္ရာညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့က ေတာင္းခံသည့္အခါ ယင္းမွတ္တမ္းကို ေပးပို့ရမည္။ ၈။ လုပ္ငန္းတစ္ခုတည္းတြင္ အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္း ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနွင့္အလုပ္သမားမ်ားက ေရြးခ်ယ္ေပးေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
ပူးတြဲရွိေနခဲ့လွ်င္ သက္ဆိုင္ရာအလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းနွင့္ ယင္းတို့၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနအထားေလ်ာ့ပါးေစရန္ အလုပ္ရွင္သည္ သက္ဆိုင္ရာအလုပ္သမားမ်ားက ေရြးခ်ယ္ေပးေသာ ကိုယ္စားလွယ မ်ားကို အသံုးျပု၍ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမျပုရ။ ၉။ ပုဒ္မ ၆ သို့မဟု တ္ ပုဒ္မ ၇ အရ ေဆြးေနြးညွိနွိုင္းရာတြင္ ေျပျငိမ္းမႈမရရွိသည့္အျငင္းပြားမႈနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ ဖ်န္ေျဖေရးကို ဆက္လက္ခံယူလိုပါက အလုပ္ရွင္ သို့မဟုတ္အလုပ္သမားသည္ သက္ဆိုင္ရာ ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရး အဖြဲ့သို ့ တိုင္ျကားနိုင္သည္။
အခန္း(၃)အျငင္းပြားမႈ ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့ ဖြဲ့စည္းျခင္း
၁၀။ တိုင္းေဒသျကီး သို့မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ့သည္ တိုင္းေဒသျကီးသို့ မဟုတ္ ျပည္နယ္အတြင္းရွိ ျမို့နယ္မ်ားတြင္ အျငင္းပြ ားမႈညွ ိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့ကိုေအာက္ပါအတိုင္ း ဖြဲ ့စည္းရမည္ - (က) သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသျကီး သို့မဟုတ္ ျပည္နယ္ ဥကၠ႒ဌအစိုးရအဖြဲ့က တာဝန္ေပးအပ္သူ တစ္ဦး ( ခ ) အလုပ္ရွင္မ်ား သို့မဟုတ္ အလုပ္ရွင္အဖြဲ့အစည္း အဖြဲ့ဝင္မ်ားက ေရြးခ်ယ္ေပးေသာကိုယ္စားလွယ္ သံုးဦး ( ဂ ) အလုပ္သမားမ်ား သို့မဟုတ္ အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္း အဖြဲ့ဝင္မ်ားက ေရြးခ်ယ္ေပးေသာကိုယ္စားလွယ္ သံုးဦး (ဃ) သက္ဆိုင္ရာျမို့နယ္အဆင့္ အစိုးရဌာနဆိုင္ရာ အဖြဲ့ဝင္ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦး ( င ) အလုပ္ရွင္နွင္ ့ အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းမ်ားက အဖြဲ့ဝင္ယံုျကည္လက္ခံသည့္ ဂုဏ္သေရရွိပု ဂၢိုလ္ နွစ္ဦး ( စ ) ဝန္ျကီးဌာနက တာဝန္ေပးအပ္သူ တစ္ဦး အတြင္းေရးမႉး ၁၁။ (က) ပုဒ္မ ၁၀ အရ ဖြဲ့စည္းသည့္ အဖြဲ့ဝင္လစ္လပ္ပါက ယင္းလစ္လပ္ သည့္ေနရာမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာဘက္ က လိုအပ္သလို ျဖည့္စြက္ရမည္။ ( ခ ) ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ ့၏ သက္တမ္းသည္ နွစ္နွစ္ျဖစ္သည္။ ၁၂။ ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့သည္ တိုင္ျကားလာသည္ ့ သို့မဟုတ္ လက္ခံရရွိသည့္အျငင္းပြားမႈအား တစ္ဦးခ်င္း အျငင္းပြားမႈ သို့မဟုတ္ စုေပါင္းအျငင္းပြားမႈ အမ်ိုးအစားခြဲျခားသတ္မွတ္ျပီး အျငင္းပြားမႈေျပျငိမ္းေစေရးအတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားနွင့္အညီ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း ဖ်န္ေျဖေဆာင္ရြက္ရမည္ ။ ၁၃။ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသျကီး သို့မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ့သည္ ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့မ်ား ဖြဲ့စည္းျခင္း၊ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားသတ္မွတ္ျခင္းနွင့္ ယင္းတို့ကိုျပင္ဆင္ျခင္းအပါအဝင္ အျခားလိုအပ္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားအား ေဆာင္ရြက္ ရမည္။ ၁၄။ ျမန္မာနိုင္ငံအတြင္း တည္ေထာင္ထားရွိသည့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ အျငင္းပြားမႈမ်ား ညွိနွိုင္းေျဖရွင္းေရးအတြက္ သီးျခားဥပေဒျပ႒ဌာန္ းခ်က္မရွိလွ်င္ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသျကီး သို့မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ့သည္ ပုဒ္မ ၁၀ ပါ အတိုင္း အထူးညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့မ်ားကို ဖြဲ့စည္းရမည္။ ၁၅။ အလုပ္ရွင္နွင့္ အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းမ်ားအျကား ေဆြးေနြးညွိနွိုင္းျခင္းျဖင့္ေျပျငိမ္းမႈ မရရွိသည့္ အက်ိုး စီးပြားဆိုင္ရာအျငင္းပြားမႈကို ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့ကဖ်န္ေျဖျခင္းမျပုမီကာလအတြင္း အလုပ္ရွင္သည္ အလုပ္ရွင္ ကိုယ္စားလွယ္အားလည္းေကာင္း၊ အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းမ်ားသည္ အလုပ္သမားကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား လည္းေကာင္း ခန့္အပ္နိုင္သည္။ အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းမရွိလွ်င္ အလုပ္သမားမ်ားသည္ ゞင္းတို့၏ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ရမည္။
အခန္း(၄)အျငင္းပြားမႈေျဖရွင္းေရး ခံုသမာဓိအဖြဲ့ဖြဲ့စည္းျခင္း
၁၆။ (က) ဝန္ျကီးဌာနသည္ တိုင္းေဒသျကီး သို့မဟုတ္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ အျငင္းပြားမႈေျဖရွင္းေရး ခံုသမာဓိအဖြဲ့ကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ့၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း ဖြဲ့စည္းရမည္ -
(၁) သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသျကီး သို့မဟုတ္ ျပည္နယ္ ဥကၠ႒ဌအစိုးရအဖြဲ့က တာဝန္ ေပးအပ္သူတစ္ဦး
(၂) အလုပ္ရွင္အဖြဲ့အစည္းမ်ားကေထာက္ခံတင္ျပ အဖြဲ့ဝင္သည့္ အမည္စာရင္းမွေရြးခ်ယ္ေသာပုဂၢိုလ္ သံုးဦး
(၃) အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းမ်ားကေထာက္ခံ တင္ျပ အဖြဲ့ဝင္သည့္ အမည္ စာရင္းမွ ေရြးခ်ယ္ေသာပုဂၢိုလ္ သံုးဦး
(၄) သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသျကီး သို့မဟုတ္ ျပည္နယ္ အဖြဲ့ဝင္အဆင့္ အစိုးရဌာနဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦး
(၅) အလုပ္ရွင္မ်ား သို့မဟုတ္ သက္ဆိုင္ရာအလုပ္ရွင္ အဖြဲ့ဝင္အဖြဲ့အစည္းမ်ားနွင့္အလုပ္သမား အဖြဲ့အစည္းမ်ားကယံုျကည္လက္ခံသည့္ ဂုဏ္သေရရွိပု ဂၢိုလ္ နွစ္ဦး
(၆) ဝန္ျကီးဌာနက တာဝန္ေပးအပ္သူ တစ္ဦး အတြင္းေရးမႉး
(ခ) ဝန္ျကီးဌာနသည္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ုပ္ခြင့္ရတိုင္း သို့မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ုပ္ခြင့္ရေဒသမ်ားတြင္ အျငင္းပြားမႈ ေျဖရွင္းေရး ခံုသမာဓိအဖြဲ့ကိုျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ့၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ဖြဲ့စည္းနိုင္သည္။ ၁၇။ (က) ပု ဒ္မ ၁၆ အရ ဖြဲ့စည္းသည့္ အဖြဲ့ဝင္လစ္လပ္ပါကယင္းလစ္လပ္သည့္ေနရာမ်ားကို သက္ဆိုင္ ရာဘက္က လိုအပ္သလို ျဖည့္ စြက္ရမည္။ ( ခ ) ခံု သမာဓိအဖြဲ့၏ သက္တမ္းသည္ နွစ္နွစ္ ျဖစ္သည္။ ၁၈။ ခံုသမာဓိအဖြဲ့သည္ ခံုသမာဓိေကာင္စီက သတ္မွတ္ေသာ လုပ္ငန္းနည္းလမ္းမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား၊ လုပ္ငန္းအစီအစဉ္မ်ားနွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ရမည္။
အခန္း(၅)အျငင္းပြားမႈေျဖရွင္းေရး ခံုသမာဓိေကာင္စီဖြဲ့စည္းျခင္း
၁၉။ ဝန္ျကီးဌာနသည္ ဥပေဒေရးရာ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားနွင့္ အလုပ္သမားေရးရာကြ်မ္းက်င္သူမ်ားထဲမွ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္သည့္ ပုဂၢိုလ္ ၁၅ ဦး ပါဝင္ေသာ အျငင္းပြားမႈေျဖရွင္းေရး ခံုသမာဓိေကာင္စီကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ့၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္းဖြဲ့စည္းရမည္ - (က) ဝန္ျကီးဌာနက ေရြးခ်ယ္ေသာ ပုဂၢိုလ္ငါးဦး၊ (ခ) အလုပ္ရွင္အဖြဲ့အစည္းမ်ားက ေထာက္ခံတင္ျပသည့္ အမည္စာရင္းမွေရြးခ်ယ္ေသာပုဂၢိုလ္ငါးဦ း၊ ( ဂ ) အလုပ္သမားအဖြဲ့အစည္းမ်ားက ေထာက္ခံတင္ျပသည့္အမည္စာရင္းမွေရြးခ်ယ္ေသာ ပုဂၢိုလ္ငါးဦး။ ၂၀။ (က) ခံုသမာဓိေကာင္စီတြင္ လစ္လပ္သည့္ေနရာမ်ားကို သက္ ဆိုင္ရာဘက္က လိုအပ္သလို ျဖည္ ့စြက္ရမည္။ ( ခ ) ခံု သမာဓိေကာင္စီ၏ သက္တမ္းသည္ နွစ္ နွစ္ျဖစ္သည္။ ၂၁။ ခံုသမာဓိေကာင္စီ၏ တာဝန္ မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္- (က) ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လူမႈေရးတရားမွ်တမႈ၊ သင့္ေလ်ာ္ေကာင္းမြန္သည့္ အလုပ္အကိုင္နွင့္ သာတူညီမွ်ျဖစ္ေရး သေဘာတရားမ်ားအေပၚအေျခခံကာ သီးျခားလြတ္လပ္ျပီး ဘက္လိုက္မႈမရွိေသာ အဖြဲ့အစည္း အျဖစ္ ရပ္တည္ေဆာင္ရြက္ျခင္း။ ( ခ ) လက္ခံရရွိသည့္ အျငင္းပြားမႈအား ျကားနာစစ္ေဆးရန္ ပုဒ္မ ၁၉ ပါပုဂၢိုလ္မ်ားအနက္မွ သံုးဦးပါဝင္ေသာ ခံုအဖြဲ့ကို သတ္မွတ္ခ်က္နွင့္အညီဖြဲ့စည္းေပးျခင္းနွင္ ့ စစ္ေဆးဆံုးျဖတ္ေစျခင္း၊ ( ဂ ) ခံုသမာဓိအဖြဲ့နွင့္ ခံုအဖြဲ့တို့က ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းနည္းလမ္းမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားနွင့္ လုပ္ငန္း အစီအစဉ္မ်ားကို သတ္မွတ္ျခင္း။ ၂၂။ (က) ဝန္ ျကီးဌာနသည္ ခံုသမာဓိေကာင္စီက ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို သတ္မွတ္ရမည္။ ( ခ ) ခံ ုသမာဓိေကာင္ စီသည္ ဝန္ျကီးဌာနက သတ္မွတ္ေသာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားနွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ရမည္။
အခန္း(၆)အျငင္းပြားမႈအား ေျဖရွင္းျခင္း
၂၃။ အလုပ္ရွင္ သို့မဟုတ္ အလုပ္သမားတစ္ဖက္ဖက္သည္ မိမိ၏နစ္နာခ်က္နွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ တစ္ဦးခ်င္းအျငင္းပြားမႈ ကို ညွိ နွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့သိ ု့ တိုင္ ျကားနိုင္ျပီးအဆိုပါအဖြဲ့က သတ္မွတ္သည့္ နည္းလမ္းမ်ားနွင့္အညီ ဖ်န္ေျဖေပးမႈ ကို မေက်နပ္ပါကမေက်နပ္သူကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ၊ တရားဝင္လွြဲအပ္ထားေသာ ကိုယ္စားလွယ္ျဖင့္ ျဖစ္ေစစီရင္ပိုင္ခြင့္ရွိေသာ တရားရံုးသို့ ေလွ်ာက္ထားနိုင္သည္။ ၂၄။ အျငင္းပြားမႈနွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ အလုပ္ရွင္ သိ ု့မဟုတ္ အလုပ္ သမားတစ္ဖက္ဖက္၏ တို င္ျကားခ်က္ အရျဖစ္ေစ၊ ဝန္ ျကီး၏ အေျကာင္းျကားခ်က္အရျဖစ္ ေစ၊ တိုင္းေဒသျကီး သို့ မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ့၏ အေျကာင္းျကားခ်က္ အရျဖစ္ေစ၊ အျခားနည္းလမ္းတစ္ခုခုအရျဖစ္ေစ သိရွိသည့္ သို့မဟုတ္ လက္ခံ ရရွိသည့္ စုေပါင္းအျငင္းပြားမႈကို သက္ဆိ ုင္ရာညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့သည္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရမည္- (က) အျငင္းပြားမႈနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ သိရွိသည့္ သို့မဟုတ္ လက္ခံရရွိသည့္ ေန့ရက္မွ တရားဝင္ရံုးပိတ္ရက္မ်ားမပါ သံုးရက္အတြင္းေျပျငိမ္ းေစရန္ ဖ်န္ေျဖေပးျခင္း၊ ( ခ ) ပုဒ္မခြဲ(က)အရ ဖ်န္ေျဖရာတြင္ ေျပျငိမ္းမႈ ရရွိပါက ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့ေရွ့ေမွာက္တြင္ နွစ္ဖက္သေဘာတူ စာခ်ုပ္ ခ်ုပ္ဆိုေစျခင္း။ ၂၅။ ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့သည္ ေျပျငိမ္းမႈမရရွိေသာ စုေပါင္းအျငင္းပြားမႈကိုသက္ဆိုင္ရာ ခံုသမာဓိအဖြဲ့သို့ လွြဲေျပာင္းေပးပို့ျပီး ထိုသို့လွြဲေျပာင္းေပးပို့ေျကာင္းကိုအျငင္းပြားမႈနွင့္ သက္ဆိုင္သူမ်ားထံ အသိေပးအေျကာင္း ျကား ရမည္။ ၂၆။ ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့သည္ ဖ်န္ေျဖေရးေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ေျပျငိမ္းမႈမရသည့္အခ်က္မ်ားအေပၚ သံုးသပ္ အျကံျပုခ်က္ ပါဝင္ေသာ အေသးစိတ္အစီရင္ခံစာ နွင့္အတူအမႈတြဲအား တရားဝင္ရံုးပိတ္ ရက္မ်ားမပါ နွစ္ရက္အတြင္း သက္ဆိုင္ရာ ခံုသမာဓိအဖြဲ့သို့ လွြဲေျပာင္ းေပးအပ္ရမည့္အျပင္ သက္ဆို င္ရာတိုင္းေဒသျကီး သို့ မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစို းရအဖြဲ့သို့လည္ း စုေပါင္းအျငင္းပြားမႈနွင့္စပ္လ်ဉ္းသည့္ အစီရင္ခံစာအက်ဉ္းခ်ုပ္ကိုတင္ျပရမည္။ ၂၇။ သက္ဆို င္ရာခံုသမာဓိအဖြဲ့သည္ ပုဒ္မ ၂၆ အရ ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့ကလွြဲအပ္ေသာ စုေပါင္းအျငင္းပြားမႈအား လက္ခံရရွိသည့္ေန့ရက္မွ တရားဝင္ ရံုးပိတ္ရက္မ်ားမပါ ခုနစ္ရက္အတြင္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ရမည္ျဖစ္ျပီး တရားဝင္ ရံုးပိတ္ ရက္မ်ားမပါ နွစ္ရက္အတြင္း သက္ဆိုင္ရာအျငင္းပြားသူမ်ားထံ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ေပးပို့ရမည္။ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္သည့္ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း သို့မဟုတ္ အမ်ားျပည္သူဆိုင္ရာဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းနွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖစ္ပါက ဝန္ျကီးနွင့္ သက္ဆိုင္ ရာတိုင္းေဒသျကီး သို့မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ့မ်ားသို့ မိတၱူ ေပးပို့ရမည္။ ၂၈။ မရွိ မျဖစ္လိုအပ္သည့္ ဝန္ေဆာင္ မႈလုပ္ငန္းနွင့္သက္ဆု ိင္သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွ တစ္ပါး ခံုသမာဓိအဖြဲ့၏ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ကို မေက်နပ္ပါက အျငင္းပြားသူမ်ားသည္ေအာက္ပါတို့ အနက္ တစ္ခု ခုကို ေဆာင္ရြက္နိုင္သည္- (က) ခံုသမာဓိအဖြဲ့၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လက္ခံရရွိသည့္ေန့ရက္မွ တရားဝင္ရံုးပိတ္ရက္မ်ားမပါ ခုနစ္ရက္အတြင္း ခံုသမာဓိေကာင္စီ၏ အဆံုးအျဖတ္ခံယူရန္ နွ စ္ဖက္စလံုးမွ ေလွ်ာက္ထားျခင္း၊ ( ခ ) အလုပ္ပိတ္ျခင္း သို့မဟုတ္ သပိတ္ေမွာက္ျခင္းကို သက္ဆိုင္ရာဥပေဒ အရျပုလုပ္ျခင္း။ ၂၉။ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ ခံုသမာဓိအဖြဲ့၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို
မေက်နပ္သည့္ သက္ဆိုင္ရာအျငင္းပြားသူတစ္ဦးဦးသည္ ယင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လက္ခံရရွိသည့္ေန့ရက္မွ တရားဝင္ရံုးပိတ္ရက္မ်ား မပါ ခုနစ္ရက္အတြင္း ခံု သမာဓိေကာင္စီသို့ ေလွ်ာက္ထားရမည္ ။ ၃၀။ ခံုသမာဓိေကာင္စီသည္ ပုဒ္မ ၂၈ ပု ဒ္မခြဲ(က)နွင့္ ပုဒ္မ ၂၉ တို့အရ ေလွ်ာက္ထားခ်က္နွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ စစ္ေဆးဆံုးျဖတ္နိုင္ရန္ ခံုအဖြဲ့ကို ဖြဲ့စည္း၍ တာဝန္ ေပးရမည္။ ၃၁။ ခံု အဖြဲ ့သည္- (က) ပုဒ္မ ၂၈ ပုဒ္မခြဲ(က)အရ ေလွ်ာက္ထားသည့္ စုေပါင္းအျငင္းပြားမႈကိုလက္ခံရရွိသည့္ေန့ရက္မွ တရားဝင္ ရံုးပိတ္ရက္မ်ားမပါ ၁၄ ရက္ အတြင္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ရမည္၊ ( ခ ) ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ကို တရားဝင္ ရံုးပိ တ္ရက္မ်ားမပါ နွစ္ရက္အတြင္းသက္ဆိုင္ရာ အျငင္းပြားသူမ်ားထံ ေပးပို့ရမည္ ။ ၃၂။ ခံုအဖြဲ့သည္- (က) ပုဒ္မ ၂၉ အရ ေလွ်ာက္ထားသည့္ စုေပါင္းအျငင္းပြားမႈကို လက္ခံရရွိသည့္ေန့ရက္မွ တရားဝင္ရံုးပိတ္ ရက္မ်ားမပါ ခုနစ္ရက္အတြင္းဆံုးျဖတ္ ခ်က္ ခ်မွ တ္ရမည္။ ( ခ ) ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို တရားဝင္ရံုးပိတ္ရက္မ်ားမပါ နွစ္ရက္အတြင္းသက္ဆိုင္ရာအျငင္းပြားသူမ်ားထံ ေပးပို့ရမည္။ ၃၃။ ခံုသမာဓိေကာင္စီသည္ ပုဒ္မ ၃၂ ပုဒ္မခြဲ(က)အရ ခံုအဖြဲ့ကခ်မွတ္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မိတၱူကို ဝန္ျကီးနွင့္ သက္ဆိုင္ ရာတိုင္းေဒသျကီး သို့ မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ့မ်ားထံ ေပးပို့ရမည္။
အခန္း(၇)ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အတည္ျဖစ္ျခင္း၊ ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲျခင္းနွင့္ အက်ိုးသက္ေရာက္ျခင္း
၃၄။ ခံုသမာဓိအဖြဲ့၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို နွစ္ဖက္အျငင္းပြားသူမ်ားက သေဘာတူလွ်င္ ယင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ ခ်မွတ္သည့္ေန့ရက္မွစ၍ အတည္ျဖစ္သည္ ။ ၃၅။ ခံုအဖြဲ့၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ခံုသမာဓိေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အျဖစ္ မွတ္ယူရမည္။ ယင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ ခ်မွတ္သည့္ေန့ရက္မွ စ၍ အတည္ျဖစ္သည္။ ၃၆။ သက္ဆိုင္ရာအျငင္းပြားသူမ်ားသည္ ခံုသမာဓိအဖြဲ့ သို့မဟုတ္ ခံုသမာဓိေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အတည္ျဖစ္သည့္ေန့ရက္မွ သံုးလေက်ာ္လြန္ပါက ယင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲရန္ သေဘာတူ ညီနိုင္သည္။ ယင္းသေဘာတူညီ မႈအရ ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲခ်က္သည္ ခံုသမာဓိဆံုးျဖတ္ခ်က္၏ သက္ ဆိုင္ရာအပိုင္းကို လွြမ္းမိုးေစရမည္။ ၃၇။ အတည္ျဖစ္ျပီးသည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ရပ္ကို ေအာက္ပါပုဂၢိုလ္မ်ားက လိုက္နာရမည္- (က) အျငင္းပြားမႈနွင့္ သက္ဆိုင္သူအားလံုး၊ ( ခ ) အျငင္းပြားမႈတြင္ ပါဝင္ေသာ အလု ပ္ရွင္၏ ဥပေဒအရ တရားဝင္ဆက္ခံသူမ်ား၊ ( ဂ ) အျငင္းပြားမႈျဖစ္ပြားေသာအခ်ိန္တြင္ သို့မဟုတ္ အျငင္းပြားမႈျဖစ္ပြားျပီးေနာက္ လုပ္ငန္းတြင္ အလုပ္လုပ္ ကိုင္ေနျကေသာ အလုပ္သမားမ်ားအားလံုး။
အခန္း(၈)တားျမစ္ခ်က္မ်ား
၃၈။ မည္သည့္အလုပ္ရွင္မွ် ေတာင္းဆိုတိုင္ျကားခ်က္နွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း ေဆြးေနြးညွိနွိုင္း ျဖရွင္းရန္ ခိုင္လံုေသာအေျကာင္းမရွိဘဲ ပ်က္ကြက္ျခင္းမရွိေစရ။ ၃၉။ မည္သည့္အလုပ္ရွင္မွ် ခံုသမာဓိအဖြဲ့ သို့မဟုတ္ ခံုအဖြဲ့ကအျငင္းပြားမႈစစ္ေဆးေနစဉ္ ထိုအျငင္းပြားမႈမစမီ တစ္ဆက္တည္းအခ်ိန္က ခ်မွတ္ထားေသာ အလုပ္သမားမ်ားနွင့္သက္ဆိုင္သည့္ ဝန္ထမ္းစည္းကမ္းမ်ားကို ယင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ အက်ိုးထိ ခိုက္ေစရန္ ရုတ္တရက္ေျပာင္းလဲ ျခင္းမျပုရ။ ၄၀။ မည္သူမွ် အျငင္းပြားမႈ တစ္ခုနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ ဤဥပေဒနွင့္အညီ ေဆြးေနြးညွိနွိုင္းျခင္း၊ ဖ်န္ေျဖျခင္းနွင့္ ခံုသမာဓိအဖြဲ့ျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ျခင္းတို့ကို ခံယူျခင္းမျပုဘဲ အလုပ္ပိတ္ျခင္းသိ ု့မဟုတ္ သပိတ္ေမွာက္ျခင္းမျပုရ။ ၄၁။ မည္သူမွ် ခံုသမာဓိအဖြဲ့ သို့မဟုတ္ ခံုသမာဓိေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ သို့မဟုတ္ စုေပါင္း သေဘာတူညီခ်က္တစ္ခုခု အက်ိုးသက္ေရာက္မႈရွိစဉ္ကာလအတြင္း အဆိုပါဆံုးျဖတ္ခ်က္ သို့မဟုတ္ သေဘာ တူညီခ်က္ကု ိ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ အလုပ္ပိတ္ျခင္း သို့မဟုတ္ သပိ တ္ေမွာက္ျခင္းမျပုရ။ ၄၂။ မည္သူမွ် သပိတ္ေမွာက္ျခင္းတြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္လိုျခင္းမရွိသည့္ အလုပ္သမားမ်ား၏ လြတ္လပ္စြာ အလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ကို တားျမစ္ျခင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလုပ္သမား၏ သပိတ္ေမွာက္ျခင္းျပုနိုင္သည့္ အခြင့္အေရးကို ေနွာင့္ယွက္ဟန့္တားျခင္းေသာ္လည္းေကာင္း မျပုရ။ ၄၃။ မည္ သူမွ် တစ္ဦးခ်င္ းအျငင္းပြားမႈ သို့ မဟုတ္ စုေပါင္းအျငင္းပြားမႈနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ ညွိနွိုင္းဖ်န္ ေျဖေရးအဖြဲ့ ေရွ့ေမွာက္တြင္ ခ်ုပ္ဆိုခဲ ့သည့္သေဘာတူစာခ်ုပ္ပါ စည္းကမ္းခ်က္တစ္ခုခုကို လိုက္နာရန္ သိ ု့မဟုတ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ပ်က္ ကြက္ျခင္းမရွိ ေစရ။ ၄၄။ မည္သူမွ် အျငင္းပြားမႈကို ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ရန္ ခံုသမာဓိအဖြဲ့ သို့မဟုတ္ခံုအဖြဲ့က ျကိုတင္ အေျကာင္းျကားျခင္းခံရျပီးေနာက္ အျငင္းပြားမႈျဖစ္ပြားသည့္ လုပ္ငန္းသို့ ဝင္ေရာက္စစ္ေဆးနိုင္ေရးအတြက္ စီစဉ္ေပးရန္လည္းေကာင္း၊ အျငင္းပြားမႈနွင့္သက္ဆိုင္သည္ဟု ခံုသမာဓိအဖြဲ့ သို့မဟုတ္ ခံုအဖြဲ့က ယူဆသည့္ စာတမ္းအမွတ္အသားကို ျပသရန္နွင့္ မိတၱူမ်ားေပးအပ္ရန္လည္းေကာင္း၊ သက္ေသအျဖစ္ ဆင့္ဆိုရာတြင္ လာေရာက္ရန္လည္းေကာင္း ပ်က္ကြက္ျခင္းမရွ ိေစရ။ ၄၅။ မည္သူမွ် ခံုသမာဓိအဖြဲ့ သို့မဟုတ္ ခံုအဖြဲ့၏ ေရွ့ေမွာက္တြင္ စစ္ေဆးခံရန္အေျကာင္းျကားစာ ေပးပို့ခံရပါက သတ္ မွတ္ထားသည့္ အခ်ိန္အတြင္း၌ ကိ ုယ္တိုင္လာေရာက္ရန္ျဖစ္ေစ၊ တရားဝင္ကု ိယ္စားလွယ္ေစလွြတ္ရန္ျဖစ္ေစ ခိုင္လံုေသာ အေျကာင္းျပခ်က္မရွိ ဘဲ ပ်က္ ကြက္ျခင္ း မရွိေစရ။
အခန္း(၉)ျပစ္ဒဏ္မ်ား
၄၆။ မည္သည့္အလုပ္ရွင္မဆို ပုဒ္မ ၃၈ နွင့္ ပုဒ္မ ၃၉ တို့ပါ တားျမစ္ခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ကိုေဖာက္ဖ်က္က်ူးလြန္ေျကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွားစီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထိုသူကို ေငြဒဏ္အနည္းဆံုး က်ပ္ တစ္သိန္း ခ်မွတ္ရမည္။ ၄၇။ မည္ သူမဆို ပုဒ္မ ၄၁ နွင့္ ပုဒ္မ ၄၂ တို့ပါ တားျမစ္ခ်က္တစ္ရပ္ရပ္ကိုေဖာက္ဖ်က္က်ူးလြန္ေျကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွားစီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထိုသူကို ေငြဒဏ္က်ပ္သံုးေသာင္းထိ ခ်မွတ္နို င္သည္။ ၄၈။ မည္သူမဆို ပုဒ္မ ၄၀၊ ပုဒ္မ ၄၃၊ ပုဒ္ မ ၄၄ နွင့္ ပုဒ္မ ၄၅ တို့ပါ တားျမစ္ခ်က္တစ္ရပ္ရပ္ကို ေဖာက္ဖ်က္က်ူးလြန္ေျကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွ ားစီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ထိုသူကို ေငြဒဏ္ အနည္းဆံုး က်ပ္တစ္သိန္း ခ်မွတ္ရမည္။
အခန္း(၁၀)အေထြေထြ
၄၉။ ခံုသမာဓိေကာင္စီ၊ ခံုအဖြဲ့နွင့္ ခံုသမာဓိအဖြဲ့တို့၏ လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဝန္ျကီးဌာနက ရံုးလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ အေထာက္အကူျပု ေဆာင္ရြက္ရမည္။ ၅၀။ ဤဥပေဒအရ အသစ္ျပန္လည္ဖြဲ့စည္းေသာ ညိ ွနွိုင္းေရးေကာ္မတီ၊ ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့၊ ခံုသမာဓိအဖြဲ့နွင့္ ခံုသမာဓိေကာင္စီတို့သည္ သက္တမ္းကုန္ဆံုးသည့္ညွိနွိုင္းေရးေကာ္မတီ၊ ညွိနွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့၊ ခံုသမာဓိအဖြဲ့နွင့္ ခံုသမာဓိ ေကာင္ စီတို့၏လုပ္ငန္းမျပီးျပတ္ေသာ စုေပါင္းေတာင္းဆိုမႈနွင့္ အျငင္းပြားမႈမ်ားကို ဤဥပေဒပါ ျပ႒ဌာန္း ခ်က္မ်ားနွင့္အညီ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရမည္။ ၅၁။ အလုပ္ရွင္တစ္ဦးဦးသည္ အျငင္းပြားမႈကို ေျဖရွင္းေနစဉ္အတြင္း လံုေလာက္ေသာအေျကာင္းမရွိဘဲ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈက်ဆင္းေစျခင္းျဖင့္ အလုပ္သမား၏ အက်ိုးခံစားခြင့္ေလ်ာ့နည္းေစရန္ ျပုလုပ္မႈ သို့မဟုတ္ ပ်က္ကြက္မႈတစ္ခုခု က်ူးလြန္လွ်င္ခံုသမာဓိအဖြဲ့ သို့မဟုတ္ ခံုအဖြဲ့ကဆံုးျဖတ္သည့္ ေလ်ာ္ေျကးေငြကို အျပည့္အဝ ပးေဆာင္ရမည္။ ယင္းေငြကို ေျမခြန္မေျပ က်န္ေငြကဲ့သို့ အရေကာက္ခံ ရမည္။ ၅၂။ မည္သည့္အျငင္းပြားသူကိုမွ် ယင္းအျငင္းပြားမႈကို ဖ်န္ေျဖျခင္း သို့မဟုတ္ခံုသမာဓိျဖင့္ ေျဖရွင္း ဆာင္ရြက္ျခင္းျပုေနစဉ္အတြင္း အဆိုပါအျငင္းပြားမႈနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ ျပစ္မႈေျကာင္းအရျဖစ္ေစ၊ တရားမေျကာင္း ရျဖစ္ေစ ゞင္းတရားစြဲဆိုေဆာင္ရြက္ပိုင္ခြင့္အား ပိတ္ပင္ျခင္းမရွိေစရ။ ၅၃။ ဝန္ျကီးဌာနသည္ အလုပ္သမားေရးရာအျငင္းပြားမႈမ်ားကို စစ္ေဆးစီရင္ရန္အလုပ္သမားတရားရံုးမ်ား ဖြဲ့စည္းတည္ေထာင္နိုင္ေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စု တရားလွြတ္ေတာ္ခ်ုပ္နွင့္ ညိ ွနွိုင္းေဆာင္ရြက္နိုင္သည္။ ၅၄။ သပိတ္ေမွာက္ျခင္းသည္ အလုပ္ခန့္ထားမႈဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္အားေခတၱရပ္ဆိုင္းေစျခင္းျဖစ္၍ ထို ကာလအတြင္း အလုပ္ရွင္က သပိ တ္ေမွာက္သည့္ အလုပ္သမားအား လစာစရိတ္ေပးရန္ တာဝန္ မရွိေစရ။ ၅၅။ အျငင္းပြားမႈကို ညွိနွိုင္းျခင္း၊ ဖ်န္ေျဖျခင္း၊ ခံုသမာဓိျဖင္ ့ဆံုးျဖတ္ျခင္း လုပ္ငန္းစဉ္မ်ားနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ သက္ဆိုင္သည့္ အျငင္းပြားသူမ်ားထံမွ မည္သည့္ကုန္က်စရိတ္ကိုမွ် ေကာက္ခံျခင္းမျပုရ။ ၅၆။ ညွိ နွိုင္းဖ်န္ေျဖေရးအဖြဲ့ သို့မဟုတ္ ခံုသမာဓိအဖြဲ့ သိ ု့မဟုတ္ ခံ ုသမာဓိေကာင္စီအဖြဲ့ဝင္မ်ားသည္ - (က) အျငင္းပြားမႈအား ဖ်န္ေျဖျခင္း၊ ဆံုးျဖတ္ျခင္း ေဆာင္ရြက္ေနစဉ္အတြင္းျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၁ အရ ျပည္သူ့ဝန္ထမ္းျဖစ္သည္ ဟု မွတ္ယူရမည္။ ( ခ ) နိုင္ငံေတာ္အစိုးရနွင့္ သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ့အစည္းမ်ားထံမွ သင့္ေလ်ာ္သည့္ခ်ီးျမွင့္ေထာက္ပံ့ေငြနွင့္ စရိတ္မ်ားခံစားခြင့္ရွိသည္။ ၅၇။ အျငင္းပြားမႈကို ဆံုးျဖတ္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ သက္ဆိုင္ရာအျငင္းပြားသူတစ္ဦးဦးက သက္ေသခံအျဖစ္ တင္သြင္းသည့္ စာတမ္းအမွတ္အသား သို့မဟုတ္ပစၥည္းကို ခံုသမာဓိအဖြဲ့ သို့ မဟုတ္ ခံုအဖြဲ့သို့ လွ်ို့ဝွက္ထားရွိေပးရန္ တင္ျပပါကယင္းတို့ကို လွ်ို့ဝွက္ထားရွိရမည္။ ၅၈။ The Trade Disputes Act, 1929 အရ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ နည္းဥပေဒမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား၊ အမိန့္ေျကာ္ျငာစာ၊ အမိန့္နွင့္ညွြန္ျကားခ်က္မ်ားသည္ ဤ ဥပေဒနွင့္မဆန့္က်င္သေရြ ့ ဆက္လက္က်င့္သံု းနိုင္သည္။ ၅၉။ ဤဥပေဒပါ ျပ႒ဌာန္းခ်က္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ဝန္ျကီးဌာနသည္- (က) လို အပ္ေသာနည္ းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဉ္းနွင့္ စည္းကမ္းမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ ့၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ထုတ္ျပန္နိုင္သည္။ ( ခ ) လိုအပ္ေသာ အမိန့္ေျကာ္ျငာစာ၊ အမိန့္၊ ညွြန္ျကားခ်က္နွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို ထုတ္ျပန္နိုင္သည္။ ၆၀။ The Trade Disputes Act, 1929 ကို ဤဥပေဒျဖင့္ ရုပ္သိမ္းလိုက္သည္။
ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ကြ်နု္ပ္လက္မွတ္ေရးထိုးသည္။
(ပံု) သိန္းစိန္
နိုင္ငံေတာ္သမၼတ
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာနိုင္ငံေတာ္