အလုပ္သမား ဆက္သြယ္ေရးရံုး
အလုပ္သမား ဆက္သြယ္ေရးရံုး
အလုပ္သမား လိုေနေသာ အလုပ္ရွင္မ်ားနွင့္ အလုပ္လိုေနေသာ အလုပ္သမားမ်ားအား ဆက္သြယ္ေပးရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာရံုးကို အလုပ္သမား ဆက္သြယ္ေရးရံုး ဟုေခၚသည္။ အလုပ္သမားဆက္သြယ္ေရးရံုးမ်ားကို ျမို့ျကီးမ်ားနွင့္ အလုပ္ရံု၊ စက္ရံုမ်ား ရွိေသာျမို့မ်ားတြင္ ဖြင့္လွစ္ထားတတ္ျကသည္။
ျမို့ျကီးမ်ားတြင္အလုပ္လိုေနေသာ အလုပ္သမားတစ္ေယာက္သည္ မည္သည့္ဌာနတြင္ မိမိနွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အလုပ္လစ္လပ္ေနသည္ကို အလြယ္တကူနွင့္ မသိရွိနိုင္ေခ်။ အလုပ္သမား ဆက္ သြယ္ေရးရံုးကို အားကိုးအားထားျပု၍ ယင္းမွတစ္ဆင့္ အလုပ္ရွာေသာအခါ လြယ္ကူစြာ အလုပ္ရရွိနိုင္သျဖင့္ အလုပ္သမား အလုပ္ရွင္ နွစ္ဦးနွစ္ဖက္ အက်ိုးရွိရကား ထိုရံုးမ်ား ဖြင့္လွစ္ထားျခင္းသည္ အလြန္မွ အေရးပါ အရာေရာက္လွေပသည္။
အလုပ္သမား ဆက္သြယ္ေရးရံုးမ်ားကို အစိုးရက ဖြင့္လွစ္ ေပးသည့္အားေလ်ာ္စြာ အလုပ္ရွင္လုပ္ငန္း အဖြဲ့မ်ားသည္ အလုပ္အကိုင္ ေပၚေပါက္လစ္လပ္ပါက သက္ဆိုင္ရာ အလုပ္ သမား ဆက္သြယ္ေရးရံုးမ်ားသို့ အေျကာင္းျကားရသည္။ ထို နည္းတူ အလုပ္လိုေနေသာ အလုပ္လက္မဲ့ အလုပ္သမားမ်ားက လည္း မိမိတို့၏ ပညာနွင့္ အျခားအရည္အခ်င္းမ်ားကို ေဖာ္ျပ ၍ အလုပ္သမား ဆက္သြယ္ေရးရံုးသို့ ျကိုတင္ အမည္တင္ သြင္းကာ မွတ္ပံုတင္ထားရေပသည္။ ထိုရံုးမ်ားမွ အလုပ္ရွင္၏ လုပ္ငန္းနွင့္ အသင့္ေတာ္ဆံုးနွင့္ အရည္အခ်င္း အျပည့္အဝဆံုး ျဖစ္ေသာ အမည္တင္သြင္းထားျပီးသည့္ အလုပ္သမားမ်ားကို ဦးစားေပး၍ ေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ ပညာနွင့္အရည္အခ်င္းမ်ား တူညီ ေနပါက အခ်ိန္ေစာ၍ အမည္တင္သြင္းထားေသာ အလုပ္သမား မ်ားအား ဦးစား ေပး၍ ေရြးခ်ယ္ျခင္း စသည္တို့ကို ျပုလုပ္၍ အလုပ္ ဆက္သြယ္ေပးေလသည္။
ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ၁၉၄၆ ခုနွစ္မတိုင္မီက အလုပ္သမား ဆက္သြယ္ေရးရံုး တစ္ရံုးကိုသာ ရန္ကုန္ျမို့တြင္ အစိုးရက ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။ ၁၉၄၆ ခုနွစ္နွင့္ ၁၉၄၈ ခုနွစ္မ်ားတြင္ အလုပ္သမား ဆက္သြယ္ေရးရံုးကို ရန္ကုန္နွင့္ မနၱေလးျမို့ မ်ားတြင္ အစိုးရက ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။ ၁၉၅၉ ခုနွစ္ အလုပ္ ခန့္ထားမႈ ကန့္သတ္ေရး အက္ဥပေဒအရ လုပ္ငန္းမ်ား ထိေရာက္ေအာင္ျမင္နိုင္ရန္အတြက္ ၁၉၆ဝ ျပည့္နွစ္မွစ၍ အလုပ္သမား ဆက္သြယ္ေရးရံုး ၁၁ ရံုးကို တိုးခ်ဲ့ ဖြင့္လွစ္ ခဲ့သည္။
အလုပ္လိုေနေသာ အလုပ္လက္မဲ့ အလုပ္သမားမ်ားအား မိမိတို့ အရည္အျခင္းအေလ်ာက္ သင့္ေတာ္ေသာ အလုပ္ အကိုင္နွင့္ လိုအပ္ေနေသာ လုပ္ငန္းဌာနအဖြဲ့မ်ားသို့ ထိ ေရာက္စြာ ဆက္သြယ္ေပးနိုင္ရန္အတြက္ ၁၉၆၃ ခုနွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၁ဝ ရက္ေန့တြင္ ျမန္မာနိုင္ငံ ေတာ္လွန္ ေရးအစိုးရ အလုပ္သမားေရးရာ ညွြန္ျကားေရးဝန္ခ်ုပ္ရံုးမွ အလုပ္အကိုင္နွင့္ အလုပ္သမား ရွာေဖြမႈ ျကီးျကပ္ေရး ေကာ္ မတီတစ္ခုကို ဖြဲ့စည္းေပး ခဲ့သည္။ ယင္းေကာ္မတီသည္ အလုပ္သမားဆက္သြယ္ေရး ရံုးမ်ား၏ လုပ္ငန္းစဉ္မ်ား ေအာင္ျမင္ထိေရာက္စြာ ေဆာင္ရြက္နိုင္ေရးအတြက္ ကူညီ ျကပ္မတ္ေပးလ်က္ ရွိသည္။ ေကာ္မတီသည္ စာေရးစာခ်ီ၊ စက္မႈလက္မႈ ကြ်မ္းက်င္သူနွင့္ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ကြ်မ္းက်င္ သူမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ရာ၌ လိုအပ္သည့္အခါတိုင္း ေရးေျဖ၊ နႈတ္ေျဖ စာေမးပြဲမ်ားကို က်င္းပေပးလ်က္ ေအာင္ျမင္သူမ်ား ထဲမွ သင့္ေတာ္သူမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ေပးပို့လ်က္ ရွိသည္။ ဤသို့ေပးပို့ျပီး၍ က်န္ရွိေနေသးေသာ စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္သူ မ်ားကိုလည္း လိုအပ္ေသာ အရည္အခ်င္းနွင့္ ကိုက္ညီပါက ဦးစားေပး၍ ထပ္မံေရြးခ်ယ္ေပးပို့ ဆက္သြယ္ခဲ့ေလသည္။ အလုပ္သမား ဆက္သြယ္ေရးရံုးမ်ားတြင္ မွတ္ပံုတင္ထားျက ေသာ အလုပ္သမားမ်ားသည္ ယင္းတို့နွင့္ သင့္ေတာ္ေသာ အလုပ္အကိုင္မ်ား ေပၚေပါက္လာေသာအခါ အခက္အခဲမရွိပဲ အေရြးခံနိုင္ရန္အတြက္ အလုပ္ သမား ဆက္သြယ္ေရးရံုး စာရင္းတြင္ ပါဝင္နိုင္ေအာက္ မွတ္ပံုတင္လက္မွတ္မ်ားကို တစ္လတစ္ျကိမ္ သြားေရာက္ လဲလွယ္ျခင္း၊ မျကာခဏ ရံုးသို့ သြားေရာက္ စံုစမ္းျခင္းမ်ားကို ျပုလုပ္ေပးရန္ လိုအပ္သည္။ အရည္အခ်င္း တူညီက အခ်ိန္ေစာ၍ မွတ္ပံုတင္ထားသူမ်ား ကိုလည္းေကာင္း၊ အလုပ္ရွင္လိုအပ္ေသာ အရည္အခ်င္းနွင့္ သင့္ေတာ္ျပည့္စံုသူမ်ားကိုလည္းေကာင္း ဆက္သြယ္ေပးပို့လ်က္ ရွိရာ အလုပ္တစ္ခုအတြက္ အရည္အျခင္း ျပည့္စံုေသာ္လည္း မွတ္ပံုတင္ေနာက္က်ေနေသာ အလုပ္သမားမ်ားသည္ မိမိတို့ အရည္အခ်င္းနွင့္ ပိုမို သင့္ေတာ္ေသာ အျခားအလုပ္အကိုင္မ်ား ေပၚေပါက္လာသည္အထိ ေစာင့္ဆိုင္းေနရေပသည္။
အလုပ္အကိုင္ ဆက္သြယ္ေပးေရးတြင္ တစ္စံုတစ္ခု ခြ်တ္ယြင္း ခ်က္ေတြ့ရွိပါက မည္သည့္ မွတ္ပံုတင္ အလုပ္သမား မဆို သက္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမား ဆက္သြယ္ေရးရံုးသို့ လူ ကိုယ္တိုင္ သြားေရာက္ေမးျမန္း စံုစမ္းနိုင္ေပသည္။[၁]
ကိုးကား
↑ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း၊ အတြဲ(၁၄)