အလုပ္သမားေရးရာ အၿငင္းပြားမႈ ေၿဖရွင္းေရးဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ဥပေဒ ၿပ႒ာန္းၿခင္းဆိုင္ရာ သတင္းထုတ္ၿပန္ သတင္းထုတ္ၿပန္ခ်က္ (၅ / ၂၀၁၄)
ၿပည္ေထာင္စုသမၼတၿမန္မာႏိုင္ငံေတာ္
သတင္းထုတ္ၿပန္ေရးအဖြဲ႔
သတင္းထုတ္ၿပန္ခ်က္ (၅ / ၂၀၁၄)
၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ ၁၄ ရက္
၁၃၇၆ ခု၊ သီတင္းကၽြတ္လၿပည့္ေက်ာ္ ၆ ရက္
အလုပ္သမားေရးရာ အၿငင္းပြားမႈ ေၿဖရွင္းေရးဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ဥပေဒ ၿပ႒ာန္းၿခင္းဆိုင္ရာ သတင္းထုတ္ၿပန္ၿခင္း
၁။ ၂၈-၃-၂၀၁၂ ရက္တြင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဥပေဒအမွတ္ ၅ ၿဖင့္ ၿပ႒ာန္းခဲ့ေသာအလုပ္သမားေရးရာ အၿငင္းပြားမႈ ေၿဖရွင္းေရးဥပေဒကို လက္ရွိ အေၿခအေန အရ ၿပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္သၿဖင့္ အလုပ္သမား၊ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ လူမႈဖူလုံေရး ဝန္ႀကီးဌာန က ၿပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းကို ေရးဆြဲ၍ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့သည္။ ၿပင္ဆင္ လိုသည့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္မွာ မူလဥပေဒတြင္ မပါရွိေသာ ေနၿပည္ေတာ္ အပါအဝင္ ၿပည္ေထာင္စုနယ္ေၿမ၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရတိုင္းႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသတို႔ကို ၿဖည့္စြက္ရန္၊ လက္ရွိၿဖစ္ေပၚေနေသာ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားအၿငင္းပြားမႈ ၿပႆနာ မ်ားအရ တားၿမစ္ခ်က္တစ္ခု ထပ္မံၿဖည့္စြက္ရန္၊ ခ်မွတ္ထားေသာ ၿပစ္ဒဏ္မ်ားမွာ အလားတူ ၿပစ္မႈမ်ိဳးကို ထပ္မံ၍ က်ဴးလြန္ၿခင္းမရွိေရး ဟန္႔တားရာေရာက္သည့္ ထိေရာက္မႈ ရွိေသာ ၿပစ္ဒဏ္မ်ားၿဖစ္ေစၿပီး စည္းေႏွာင္အား ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစရန္တို႔ေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္။
၂။ ယင္းဥပေဒၾကမ္းအား ၁-၈-၂၀၁၄ ရက္တြင္ က်င္းပေသာ ပထမအႀကိမ္ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဒသမပုံမွန္ အစည္းအေဝး ၁၂ ရက္ေၿမာက္ေန႔၌ အတည္ၿပဳၿပီး ဥပေဒအၿဖစ္ အတည္ၿပဳၿပ႒ာန္းႏိုင္ေရး အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ လက္မွတ္ေရးထိုးရန္ ေပးပို႔သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္အလုပ္သမား ေရးရာအၿငင္းပြားမႈေၿဖရွင္းေရးဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္း အေပၚ အခ်က္ ၃ ခ်က္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ၿပဳ၍ ၁၃-၈-၂၀၁၄ ရက္တြင္ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ထံသို႔ ၿပန္လည္ေပးပို႔ခဲ့ရာ အၿပည့္အစုံကို ေအာက္တြင္ရွိ စာပိုဒ္ ၄ ၏ ဇယားစာတိုင္ ၃ တြင္ ေဖာ္ၿပထားသည္။
၃။ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ေပးပို႔ခဲ့ေသာ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ ၃ ခ်က္ အေပၚ ၂၂-၉-၂၀၁၄ ရက္တြင္ က်င္းပေသာ ပထမအႀကိမ္ ၿပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ (၁၁) ႀကိမ္ေၿမာက္ ပုံမွန္အစည္းအေဝး ပဉၥမေန႔တြင္ ေဆြးေႏြးၿပီး ၂ ခ်က္ကို ၿပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူခဲ့သည္။ က်န္ ၁ ခ်က္ ၿဖစ္သည့္ ၿပစ္မႈၿပစ္ဒဏ္ဆိုင္ရာ မ်ားအတြက္ လႊတ္ေတာ္၏ မူလေဖာ္ၿပခ်က္အတိုင္း ေထာင္ဒဏ္မပါသည့္ ေငြဒဏ္ကိုပင္ အတည္ၿပဳ၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ လက္မွတ္ေရးထိုးရန္ ၂၆-၉-၂၀၁၄ ရက္တြင္ ၿပန္လည္ ေပးပို႔လာသည္။
၄။ ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ မူလအတည္ၿပဳခ်က္၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ႏွင့္ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ အၿပီးသတ္ အတည္ၿပဳခ်က္ တို႔ကို ေအာက္တြင္ ယွဥ္တြဲေဖာ္ၿပသည္-
စဥ္
ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ မူလအတည္ၿပဳခ်က္
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္
ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ အၿပီးသတ္အတည္ၿပဳခ်က္
၁
၂
၃
၄
(က)
၂။
အလုပ္သမားေရးရာ အၿငင္းပြားမႈ ေၿဖရွင္းေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၁၀ ႏွင့္ ပုဒ္မခြဲ (က) တို႔ကို ေအာက္ပါ အတိုင္း အစားထိုးရမည္-
ဥပေဒၾကမ္း၏ ပုဒ္မ ၂ အရ မူရင္း ဥပေဒပုဒ္မ ၁၀ ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အစားထိုးၿပင္ဆင္ရာတြင္ "ပုဒ္မ ၁၀ ႏွင့္ ပုဒ္မခြဲ (က) တို႔ကို ေအာက္ပါ အတိုင္း အစားထိုး ရမည္-" ဟူေသာ စကားရပ္အား "ပုဒ္မ ၁၀ ၏ ေၿခဆင္း စကားရပ္ႏွင့္ ပုဒ္မခြဲ (က) တို႔ကို ေအာက္ပါ အတိုင္း အစားထိုး ရမည္-" ဟု ၿပင္ဆင္ သင့္ပါသည္။ မူရင္း ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၀ တြင္ ပုဒ္မခြဲ (က) မွ ပုဒ္မခြဲ (စ) အထိ ပါရွိရာ ပုဒ္မ ၁၀ တြင္ မူလ ပါရွိေသာ ပုဒ္မခြဲ (ခ) မွ ပုဒ္မခြဲ (စ) အထိပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားကို ဆက္လက္ထားရွိသည့္ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္မည္ ၿဖစ္ၿပီး ဥပေဒ ေၾကာင္းအရ ရွင္းလင္းေစရန္ ၿဖစ္ပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ႏွင့္ အညီ ၿပင္ဆင္သည္။
"၁၀။
တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ၿပည္နယ္အစိုးရ အဖြဲ႔၊ ေနၿပည္ေတာ္ အပါအဝင္ ၿပည္ေထာင္စု နယ္ေၿမ တစ္ခုခု၏ ေကာင္စီ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္း သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ေဒသဦးစီး အဖြဲ႔သည္ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ၿပည္နယ္၊ ေနၿပည္ေတာ္ အပါအဝင္ ၿပည္ေထာင္စု နယ္ေၿမတစ္ခုခု သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္း သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ေဒသ အတြင္းရွိ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ အၿငင္းပြားမႈ ၫွိႏႈိင္း ဖ်န္ေၿဖေရး အဖြဲ႔ကို ေအာက္ပါအတိုင္း ဖြဲ႔စည္း ရမည္-
(က)
သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ဥကၠ႒ ၿပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႔၊ ေနၿပည္ေတာ္ အပါအဝင္ ၿပည္ေထာင္စု နယ္ေၿမ တစ္ခုခု၏ ေကာင္စီ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ ခြင့္ရတိုင္း သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ေဒသ ဦးစီး အဖြဲ႔က တာဝန္ ေပးအပ္ သူ တစ္ဦး၊"
(ခ)
၆။
အလုပ္သမားေရးရာ အၿငင္းပြားမႈ ေၿဖရွင္းေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၄၆ တြင္ ပါရွိေသာ "ေငြဒဏ္ အနည္းဆုံး က်ပ္တစ္သိန္း ခ်မွတ္ရမည္" ဆိုသည့္ စကားရပ္ကို "ေငြဒဏ္ အနည္းဆုံး က်ပ္ငါးသိန္း ခ်မွတ္ ရမည္" ဆိုသည့္ စကားရပ္ၿဖင့္ အစားထိုး ရမည္။
ဥပေဒၾကမ္း၏ ပုဒ္မ ၆ ၊ ပုဒ္မ ၇ ၊ ပုဒ္မ ၈ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၉ တို႔တြင္ မူလ ဥပေဒ အခန္း (၈)ပါ တားၿမစ္ခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ ကို ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ သူမ်ားအား ေထာင္ဒဏ္ မပါ ေသာ ေငြဒဏ္ မ်ားၿဖင့္ ၿပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ရန္ ေဖာ္ၿပထားပါ သည္။ ေခတ္ကာလႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ စည္းေႏွာင္ အား ပိုမိုေကာင္းမြန္ၿပီး ဟန္႔တားရာ ေရာက္သည့္ ထိေရာက္မႈ ရွိေသာ ၿပစ္ဒဏ္မ်ား ၿဖစ္ေစေရး အတြက္ ေငြဒဏ္အၿပင္ ေထာင္ဒဏ္ပါ ထည့္သြင္းရန္ ၿပန္လည္ သုံးသပ္သင့္ပါသည္။ တားၿမစ္ခ်က္မ်ားအားေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္သူမ်ား အတြက္ ထိုသို႔ ေငြဒဏ္ တစ္မ်ိဳးတည္းသာ ၿပ႒ာန္းပါက ဟန္႔တားရာေရာက္သည့္ ၿပစ္ဒဏ္မ်ိဳး မဟုတ္ႏိုင္သၿဖင့္ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္ သမားအၾကား တာဝန္ရွိေသာ ဝန္ႀကီး ဌာနမွ ေၿဖရွင္းရာတြင္ မၽွတမႈ၊ ထိေရာက္မႈတို႔ ရွိေသာ ဥပေဒ ၿပ႒ာန္းခ်က္မ်ားၿဖင့္ ထိန္းသိမ္းရန္ လိုအပ္ေသာ ေၾကာင့္ ၿဖစ္ပါသည္။
ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ၿပဳ ထားသည့္အတိုင္းဆက္လက္ထားရွိသည္။
၇။
အလုပ္သမားေရးရာ အၿငင္းပြားမႈ ေၿဖရွင္းေရး ဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၇ တြင္ ပါရွိေသာ "ေငြဒဏ္က်ပ္ သုံး ေသာင္းအထိ ခ်မွတ္ႏိုင္သည္" ဆိုသည့္ စကားရပ္ကို "ေငြဒဏ္ က်ပ္ ငါးသိန္းအထိ ခ်မွတ္ႏိုင္ သည္" ဆိုသည့္ စကားရပ္ၿဖင့္ အစားထိုးရ မည္။
၈။
အလုပ္သမားေရးရာ အၿငင္းပြားမႈ ေၿဖရွင္းေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၄၈ တြင္ ပါရွိေသာ "ေငြဒဏ္ အနည္းဆုံး က်ပ္တစ္သိန္း ခ်မွတ္ရမည္" ဆိုသည့္ စကားရပ္ကို "ေငြဒဏ္ အနည္းဆုံး က်ပ္ ငါးသိန္း ခ်မွတ္ ရမည္"ဆိုသည့္ စကားရပ္ၿဖင့္ အစားထိုးရမည္။
၉။
အလုပ္သမားေရးရာ အၿငင္းပြားမႈ ေၿဖရွင္းေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၄၈ ၏ ေနာက္တြင္ ပုဒ္မ ၄၈-က အၿဖစ္ ေအာက္ပါအတိုင္းၿဖည့္စြက္ရမည္-
"၄၈-က။
ပုဒ္မ ၃၇ ပါ လိုက္နာရန္ တာဝန္ ရွိသူ မည္သူမဆို ပုဒ္မ ၄၃-က ပါ တားၿမစ္ ခ်က္ကို ေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္ေၾကာင္း ၿပစ္မႈ ထင္ရွား စီရင္ၿခင္း ခံရ လၽွင္ ထိုသူကို ေငြဒဏ္ အနည္းဆုံး က်ပ္ တစ္ ဆယ္သိန္း ခ်မွတ္ရမည္။ ေလ်ာ္ေၾကး ေပးထိုက္ သည့္ အေၾကာင္း ေပၚေပါက္ပါက တရား ႐ုံးက ခ်မွတ္သည့္ ေငြဒဏ္မွ သင့္ေလ်ာ္ ေသာ ေငြကိုေလ်ာ္ေၾကး အၿဖစ္ နစ္နာသူအား ထုတ္ေပးရမည္။"
(ဂ)
၁၀။
အလုပ္သမားေရးရာ အၿငင္းပြားမႈ ေၿဖရွင္းေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၅၄ ၏ ေနာက္တြင္ ပုဒ္မ ၅၄-က အၿဖစ္ ေအာက္ပါအတိုင္း ၿဖည့္စြက္ရမည္-
ဥပေဒၾကမ္း၏ ပုဒ္မ ၁၀ အရ ပုဒ္မ ၅၄-က အၿဖစ္ ၿဖည့္စြက္ မည့္ "ပုဒ္မ ၄၂ ပါၿပ႒ာန္း ခ်က္ကို ေဖာက္ဖ်က္သၿဖင့္ အေရးယူ ရမည့္ ကိစၥမွအပ ဤဥပေဒအရ အေရး ယူရန္ ကိစၥမ်ားသည္ ခုံ သမာဓိ ေကာင္စီ၏ ႀကိဳတင္ ခြင့္ၿပဳခ်က္ ရယူရမည္။" ဟူေသာ ေဖာ္ၿပခ်က္ အား "ပုဒ္မ ၄၂ ပါ တားၿမစ္ခ်က္ မွအပ ဤဥပေဒ ပါ အၿခား တားၿမစ္ခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ကို ေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္သၿဖင့္ တရားစြဲ ဆိုရာတြင္ ခုံ သမာဓိ ေကာင္စီ၏ ႀကိဳတင္ခြင့္ၿပဳခ်က္ ရယူ ရမည္။" ဟု ၿပင္ဆင္ ေဖာ္ၿပ သင့္ပါသည္။ ဥပေဒေၾကာင္း အရ ႏွင့္ အသုံးအႏႈန္းအရ ရွင္းလင္း ေစရန္ ၿဖစ္ပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ႏွင့္ အညီ ၿပင္ဆင္သည္။
"၅၄-က။
ပုဒ္မ ၄၂ ပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္ ကို ေဖာက္ဖ်က္ သၿဖင့္ အေရးယူရမည့္ ကိစၥမွ အပ ဤဥပေဒအရ အေရးယူရန္ ကိစၥမ်ား သည္ ခုံသမာဓိ ေကာင္စီ ၏ ႀကိဳတင္ ခြင့္ၿပဳခ်က္ ရယူ ရမည္။"
၅။ ဥပေဒအၿဖစ္ အတည္ၿပဳၿပ႒ာန္းႏိုင္ေရး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ရန္ ၿပန္လည္ ေပးပို႔လာေသာ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ ၃ ခ်က္အနက္ ပုဒ္မ ၆၊ ပုဒ္မ ၇၊ ပုဒ္မ ၈ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၉ တို႔ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ကို လက္မခံဘဲ ၿပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က မူလအတည္ၿပဳသည့္အတိုင္း ဆက္လက္ အတည္ၿပဳထားသည္။ ဥပေဒအား ကိုင္တြယ္က်င့္သုံးရမည့္ အလုပ္သမား၊ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ လူမႈဖူလုံေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အႀကံၿပဳတင္ၿပမႈအရ တားၿမစ္ခ်က္မ်ားကို ေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္သူမ်ားအေပၚ ေငြဒဏ္တစ္မ်ိဳးတည္းသာ ၿပစ္ဒဏ္ၿပ႒ာန္းပါက ဟန္႔တားမႈ မရွိႏိုင္သၿဖင့္လည္းေကာင္း၊ မၽွတမႈႏွင့္ ထိေရာက္မႈ မရွိႏိုင္သည္ကို လည္းေကာင္း သုံးသပ္ရရွိ၍ သင့္တင့္ေသာ ေထာင္ဒဏ္ ထည့္သြင္းၿပ႒ာန္းႏိုင္ေရး ၿပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္း သေဘာထားမွတ္ခ်က္အၿဖစ္ ေပးပို႔ခဲ့ၿခင္းၿဖစ္သည္။
၆။ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ထပ္မံေဆြးေႏြးအတည္ၿပဳထားၿပီး ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယင္းဥပေဒအား ၿပ႒ာန္းၿပီးေနာက္ က်င့္သုံးရာတြင္ အခက္အခဲရွိလာလၽွင္ အေကာင္းဆုံး ၿဖစ္ေစေရး လႊတ္ေတာ္ အေနၿဖင့္ ၿပန္လည္သုံးသပ္ေဆာင္႐ြက္သင့္ေၾကာင္း သေဘာထား ေဖာ္ၿပလ်က္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက အတည္ၿပဳလက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး ၃၀-၉-၂၀၁၄ ရက္တြင္ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကထံ ၿပန္လည္ ေပးပို႔ခဲ့သည္။ ယင္းသေဘာထား ေဖာ္ၿပ ေပးပို႔သည့္စာ အၿပည့္အစုံအား ေအာက္တြင္ေဖာ္ၿပသည္-
“ရည္ ၫႊန္း ခ်က္။
(၁)
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ထံသို႔ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က ၁-၈-၂၀၁၄ ရက္စြဲပါ စာအမွတ္၊ ၁/ပထ(စည္းေဝး) ၉/၂၀၁၄- ၁၁၀ ၿဖင့္ ေပးပို႔စာ
(၂)
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ က ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ထံသို႔ ၁၃-၈-၂၀၁၄ ရက္စြဲပါစာအမွတ္၊ ၁၀၇(၄)/၈/ သမၼတ႐ုံး ၿဖင့္ ေပးပို႔စာ
(၃)
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ထံသို႔ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က ၂၆-၉-၂၀၁၄ ရက္စြဲပါစာအမွတ္၊ ၁/ပထ(စည္းေဝး) ၉/၂၀၁၄-၁၂၁ ၿဖင့္ ေပးပို႔စာ
၁။ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ၿပဳၿပီးၿဖစ္ေသာ အလုပ္သမားေရးရာ အၿငင္းပြားမႈ ေၿဖရွင္းေရး ဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္း အား ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက အတည္ၿပဳ လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ရန္ ရည္ၫႊန္း (၁) ပါစာၿဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေၿခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၀၅၊ ပုဒ္မခြဲ (က) အရ ေပးပို႔ခဲ့ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ေပးပို႔လာေသာ ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား၊ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာပ ညာရွင္မ်ားႏွင့္ ၫွိႏႈိင္းေဆြးေႏြး၍ အေကာင္းဆုံး ဥပေဒၿဖစ္လာႏိုင္ေရးအတြက္ အခ်က္ ၃ ခ်က္ကို သုံးသပ္ ၿပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ အၿဖစ္ ရည္ၫႊန္း (၂) ပါစာၿဖင့္ ေပးပို႔ခဲ့ပါသည္။
၂။ ေပးပို႔ခဲ့သည့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္မ်ားအနက္ ဥပေဒၾကမ္း၏ ပုဒ္မ ၆၊ ပုဒ္မ ၇၊ ပုဒ္မ ၈ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၉ တို႔ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ကို လက္မခံဘဲ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က မူလအတည္ၿပဳသည့္အတိုင္း ဆက္လက္ အတည္ၿပဳ၍ လက္မွတ္ ေရးထိုးရန္ ေပးပို႔လာသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ကိုင္တြယ္က်င့္သုံးရမည့္ အလုပ္သမား၊ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ လူမႈဖူလုံေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ တင္ၿပမႈ အရ တားၿမစ္ခ်က္မ်ားကို ေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္သူမ်ားအေပၚ ေငြဒဏ္တစ္မ်ိဳးတည္းသာ ၿပစ္ဒဏ္ၿပ႒ာန္းပါက ဟန္႔တားမႈ မရွိႏိုင္သၿဖင့္ လည္းေကာင္း၊ မၽွတမႈႏွင့္ ထိေရာက္မႈ မရွိႏိုင္သည္ကို လည္းေကာင္း သုံးသပ္ရရွိ၍ သင့္တင့္ေသာ ေထာင္ဒဏ္ ထည့္သြင္းၿပ႒ာန္းႏိုင္ေရး ၿပင္ဆင္သင့္သည္ကို သေဘာထား မွတ္ခ်က္ေပးပို႔ခဲ့ၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။
၃။ ဤဥပေဒအား ၿပ႒ာန္းၿပီး က်င့္သုံးရာတြင္ အခက္အခဲရွိလာလၽွင္ အေကာင္းဆုံး ၿဖစ္ေစေရး လႊတ္ေတာ္အေနၿဖင့္ ၿပန္လည္သုံးသပ္ရန္ ရွိလာပါကလည္း ေဆာင္႐ြက္ သင့္ ေၾကာင္း ေဖာ္ၿပပါသည္။
၄။ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ထပ္မံေဆြးေႏြး အတည္ၿပဳထားၿပီး ၿဖစ္ပါ သၿဖင့္ ဥပေဒၾကမ္းအား ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက အတည္ၿပဳလက္မွတ္ေရးထိုး ပါသည္။
၅။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီးေသာ အလုပ္သမားေရးရာ အၿငင္းပြားမႈ ေၿဖရွင္းေရး ဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ဥပေဒ အား ဖြဲ႔စည္းပုံအေၿခခံဥပေဒပုဒ္မ ၁၀၆၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ) ပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္ အရ ေပးပို႔ပါသည္။”
၇။ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္ အလုပ္သမားေရးရာ အၿငင္းပြားမႈ ေၿဖရွင္းေရး ဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ဥပေဒ ကို ဖြဲ႔စည္းပုံအေၿခခံဥပေဒပုဒ္မ ၁၀၆၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ) ပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္အရ ၃၀-၉-၂၀၁၄ ရက္တြင္ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒအမွတ္ ၄၀ အၿဖစ္ၿပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး အၿပည့္အစုံကို ၄-၁၀-၂၀၁၄ ရက္ႏွင့္ ၅-၁၀-၂၀၁၄ ရက္ထုတ္ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ၿပၿပီးၿဖစ္သည္။
၈။ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ ထပ္မံေဆြးေႏြးအတည္ၿပဳမႈအရ အလုပ္သမားေရးရာ အၿငင္းပြားမႈ ေၿဖရွင္းေရးဥပေဒကို ၿပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအား ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက သေဘာထား ေဖာ္ၿပလ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည့္ အေၿခအေနကို အမ်ားၿပည္သူ သိရွိႏိုင္ရန္ သတင္းထုတ္ၿပန္အပ္ပါသည္။
သတင္းထုတ္ၿပန္ေရးအဖြဲ႔
ေနာက္ဆံုးရသတင္းမ်ားသ၀ဏ္လႊာမ်ားအမိန္႔မ်ားအမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာမ်ားေၾကညာခ်က္မ်ားမိန္႔ခြန္းနွင့္ မွတ္တမ္းသတင္းစာရွင္းလင္းခ်က္သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္
Myanmar President Office